AWS Leadership Principles

AWS Leadership Principles

cloudhwang 0 1310

Leadership Principles

We use our Leadership Principles every day, whether we're discussing ideas for new projects or deciding on the best approach to solving a problem. It is just one of the things that makes Amazon peculiar.


Customer ObsessionLeaders start with the customer and work backwards. They work vigorously to earn and keep customer trust. Although leaders pay attention to competitors, they obsess over customers.

OwnershipLeaders are owners. They think long term and don’t sacrifice long-term value for short-term results. They act on behalf of the entire company, beyond just their own team. They never say “that’s not my job."

Invent and SimplifyLeaders expect and require innovation and invention from their teams and always find ways to simplify. They are externally aware, look for new ideas from everywhere, and are not limited by “not invented here." As we do new things, we accept that we may be misunderstood for long periods of time.

Are Right, A LotLeaders are right a lot. They have strong judgment and good instincts. They seek diverse perspectives and work to disconfirm their beliefs.

Learn and Be CuriousLeaders are never done learning and always seek to improve themselves. They are curious about new possibilities and act to explore them.

Hire and Develop the BestLeaders raise the performance bar with every hire and promotion. They recognize exceptional talent, and willingly move them throughout the organization. Leaders develop leaders and take seriously their role in coaching others. We work on behalf of our people to invent mechanisms for development like Career Choice.

Insist on the Highest StandardsLeaders have relentlessly high standards — many people may think these standards are unreasonably high. Leaders are continually raising the bar and drive their teams to deliver high quality products, services, and processes. Leaders ensure that defects do not get sent down the line and that problems are fixed so they stay fixed.

Think BigThinking small is a self-fulfilling prophecy. Leaders create and communicate a bold direction that inspires results. They think differently and look around corners for ways to serve customers.

Bias for ActionSpeed matters in business. Many decisions and actions are reversible and do not need extensive study. We value calculated risk taking. 

FrugalityAccomplish more with less. Constraints breed resourcefulness, self-sufficiency, and invention. There are no extra points for growing headcount, budget size, or fixed expense.

Earn TrustLeaders listen attentively, speak candidly, and treat others respectfully. They are vocally self-critical, even when doing so is awkward or embarrassing. Leaders do not believe their or their team’s body odor smells of perfume. They benchmark themselves and their teams against the best.

Dive DeepLeaders operate at all levels, stay connected to the details, audit frequently, and are skeptical when metrics and anecdote differ. No task is beneath them.

Have Backbone; Disagree and CommitLeaders are obligated to respectfully challenge decisions when they disagree, even when doing so is uncomfortable or exhausting. Leaders have conviction and are tenacious. They do not compromise for the sake of social cohesion. Once a decision is determined, they commit wholly.

Deliver ResultsLeaders focus on the key inputs for their business and deliver them with the right quality and in a timely fashion. Despite setbacks, they rise to the occasion and never settle.



리더십 원칙

아마존의 리더십 원칙은 벽에 걸어두는 그럴듯한 구호에 그치지 않습니다. 이 원칙은, 마치 우리처럼 열심히 일합니다. 아마존인들은 매일 이 원칙을 적용합니다. 신규 프로젝트 아이디어를 논의할 때도, 고객의 문제에 최고의 해결책이 뭔지를 결정할 때도, 채용 면접을 볼 때도 그렇습니다. 이 원칙은 아마존을 특별하게 만드는 것 중 하나입니다.



고객에게 집착한다

리더는 고객에서 시작해서 거슬러 올라가며 일합니다. 리더는 고객의 신뢰를 얻고 지키기 위해서 정력적으로 일합니다. 경쟁자들에게 신경을 쓰기도 하지만, 리더가 집착하는 대상은 오로지 고객입니다.


주인의식

리더는 주인입니다. 길게 보고, 단기 목표를 위해 장기적 가치를 희생하지 않습니다. 리더는 자신의 팀을 넘어서 회사 전체를 위해 행동합니다. 리더는 절대 "우리 일이 아닌데요"라고 말하지 않습니다.


발명하고 간소화한다

리더는 팀에 혁신과 발명을 기대하고 요구합니다. 또한 리더는 간소화할 방법을 언제나 찾아냅니다. 리더는 외부 자극에 민감합니다. 어디서든 새로운 아이디어를 찾아 헤매고, "여기서 발명되지 않은 것"(주)이라는 도그마에 빠지지 않습니다. 새로운 일에 도전할 때, 우리는 오래도록 오해받을 수 있다는 사실을 수용합니다.


(주) "not invented here". NIH 증후군에 대한 위키백과 설명을 참조할 것.


리더는 옳다

리더는 매우 많이 옳습니다. 리더는 강한 결단력과 훌륭한 본능을 갖고 있습니다. 그러기 위해 리더는 다양한 관점을 찾아 헤매며, 그로부터 자기 믿음이 틀렸다는 것을 증명하려고 노력합니다.


늘 배우고 호기심을 잃지 않는다

리더의 배움에는 끝이 없고, 자신을 개선할 방법을 끊임없이 찾습니다. 새로운 기회에 호기심이 가득차 있고, 탐험을 위해 기꺼이 행동합니다.


최고의 인재를 고용하고 성장시킨다

리더는 모든 채용과 승진에 있어서 퍼포먼스의 기준을 상향조정합니다. 리더는 특별한 재능을 가진 직원을 알아채며, 조직에서 그들을 의욕적으로 승진시킵니다. 리더는 리더를 키우며, 팀원을 코칭하는 자신의 역할을 명확히 알고 있습니다. 아마존은 커리어 초이스(주)와 같은 노력을 통해, 직원의 자기계발 메커니즘을 개발하는 데 힘씁니다.


(주) 아마존은 2012년부터 Career Choice 라는 프로그램을 운영합니다. 배송/고객센터 1년 이상 근속자에게 직무와 무관한 전문직 교육비의 95%를 지원해 줍니다. (프로그램 소개 페이지)


최고의 기준을 고집한다

리더는 가차없이 높은 기준을 지닙니다. 많은 이들이 비상식적으로 높다고 생각할 정도입니다. 리더는 기준을 끊임없이 올리고, 팀에게 고품질의 제품과 서비스, 프로세스를 제공하도록 압박합니다. 리더는 제품의 결함이 다른 데로 퍼져나가는 것을 막고, 문제가 해결되어 항상 건강한 상태를 유지하도록 합니다.


크게 생각한다

좁게 생각하는 것은 자기충족적 예언에 불과합니다. 리더는 방향을 대담하게 설정하고, 그것이 좋은 결과를 낳도록 합니다. 리더는 생각하는 방식이 다르며, 고객에게 도움이 될 방법을 찾아 구석구석을 살핍니다.


행동 편향

비즈니스에서 속도는 매우 중요합니다. 대부분의 결정과 행동은 되돌릴 수 있고, 결정을 내리는 데 꼭 많은 연구가 필요한 것도 아닙니다. 우리는 계산된 위험 감수를 중요하게 여깁니다.


검소

리더는 적은 자원으로 많은 것을 이뤄냅니다. 제약사항은 자원을 알차게 쓸 수 있도록 도우며, 자급자족과 발명을 만들어냅니다. 머릿수, 예산, 고정비를 늘려봤자 가산점을 받을 수는 없습니다.


신뢰 얻기

리더는 주의깊게 듣고, 솔직히 말하고, 구성원을 존중합니다. 리더는 자신에 대해 비판적입니다. 그게 어색하고 불편할 때라도 그렇습니다. 리더는 자신과 팀의 실수를 합리화하지도 않습니다. 리더는 항상 최고에 비추어 자신과 팀을 벤치마크합니다.


깊은 관여

리더는 모든 수준의 업무에 관여하며, 세부 사항을 항시 파악하고, 자주 서비스를 들여다보고, 측정 결과와 통념이 다를 때 의구심을 갖습니다. 리더가 모르는 업무란 없습니다.


강골이며, 반대하지만 헌신한다

리더는 동의하지 않는 결정사항에 반대의견을 낼 의무가 있습니다. 그러는 게 불편하거나 진빠지는 일일지라도 마찬가지입니다. 리더는 신념에 차 있고 끈질깁니다. 리더는 동료와 잘 지내기 위해 타협하지 않습니다. 하지만 한번 결정이 내려지면, 리더는 전적으로 헌신합니다.


결과를 가져온다

리더는 업무에 필요한 핵심 투입에 집중하고, 적절한 타이밍에 적절한 품질의 결과를 가져옵니다. 때로 좌절을 겪기도 하지만 결국 해결해내며, 결코 안주하지 않습니다.

0 Comments